Als het gaat om het produceren van inhoud in het algemeen, en vooral video inhoud, is de eerste vraag waar bedrijven vaak tegenaan lopen, waarover ze een video moeten maken. Gelukkig zijn er veel geweldige tips en ideeën, waarvan bijna een ieder gebruik kan maken voor hun zakelijke videoproductiestrategie.

Hier zijn slechts enkele van de vele ideeën die er zijn:

  • Video’s over hoe “het” te doen. Deze video’s zijn van toepassing op vrijwel elk bedrijf. Bekijk je doelgroep en denk wat deze interessant zou kunnen vinden om over te leren. Film dan een video erover! Als je producten verkoopt, kun je een uitlegvideo maken die laat zien hoe het beste resultaat behaald kan worden met het gebruik van jouw product. Als je services verkoopt, kun je instructievideo’s maken die laten zien hoe zeer elementaire elementen van die services worden uitgevoerd. Degenen die een iets geavanceerde hand nodig hebben, weten contact met je op te nemen. Je hebt al bewezen dat die expertise aanwezig is.
  • Video interviews. Mensen houden van interviews. Bijna elke industrie heeft een aantal bekende en gerespecteerde autoriteiten. Een video-interview met deze experts uit de branche zorgt voor video inhoud, waarover jouw doelgroep vast wel enthousiast is om te leren. In de wereld van online marketing zijn enkele geweldige manieren om video-interviews vast te leggen, waaronder Skype-opnames en het bijpraten met iemand op een conferentie voor slechts een paar minuten met een digitale camcorder.
  • Live Q&A’s. Doelgroepen die sociaal onderlegd zijn, kunnen genieten van meer interactieve videobelevenissen. Met sociale netwerken zoals Google+ kun je nu live hangouts maken waar je jezelf kunt vastleggen op de webcam samen met negen andere deelnemers om een ​​live videochat te hebben. Je kunt deze live webcam-vergaderingen opnemen en uploaden naar YouTube zodat de rest van je publiek ervan kan genieten.
  • Getuigenissen Video’s. Moedig jouw belangenbehartigers (mensen die van je bedrijf houden) aan om video-getuigenissen over jouw merk, producten of services te maken. Voor bedrijven die een fysieke locatie hebben, kunnen de getuigenissen-video’s opgenomen worden op kantoor, storefront, restaurant of andere vestiging. Voor degenen die dat niet hebben, kun je mensen aanmoedigen om hun video’s in te sturen of ze op hun eigen YouTube-account te plaatsen. Ze hoeven niet uitgebreid te zijn; slechts een paar minuten uitleggen waarom ze van je merk houden, hoe ze je producten gebruiken, of de resultaten die ze van je diensten hebben gezien zullen voldoende zijn. Video’s leveren krachtige getuigenissen op, omdat kijkers in staat zullen zijn om iemand zoals zij in degenen te zien die over jouw merk spreken.
  • Video reviews. Als je zeker bent van je producten of diensten, kun je video-bloggers vragen deze te bekijken. Al doen zij dit door de video’s op hun eigen video-sharing-accounts te plaatsen, kun je deze gemakkelijk met je publiek delen door ze in te sluiten op je website. Door linken op je Facebook-pagina of toevoegen aan je favorieten op Youtube. Doe dat zodanig dat deze gemakkelijk terug te vinden zijn door je abonnees.