Het korte antwoord zou “ja” zijn. Investeren in een robuuste en hoogwaardige video digitale marketingstrategie is de moeite waard en het helpt meer dan jij je kunt voorstellen. Als je video inslaat, kunnen je conversieratio’s verhogen met slechts één slimme techniek of de juiste inhoud die om een ​​goede reden viraal gaat.

Helaas is er geen magische formule, geen duidelijk patroon of een perfect algoritme dat ervoor zorgt dat je succes van de ene op de andere dag omhoog schiet. Geen wonder dus dat velen twijfels hebben over het investeren in goed beeldmateriaal. Wat je moet begrijpen, is de werkelijke waarde van video-inhoud en ( nog belangrijker ) het reële potentieel als marketingstrategie op lang termijn.

Iedereen begint de kracht van een goed gemaakte video te begrijpen. Het zijn niet alleen grote merken, maar ook kleinere bedrijven die deze bron van mogelijkheden omarmen en de voordelen ervan aan hun marketingstrategie toevoegen.

 Waarom goed beeldmateriaal?

  • Zijn aangenamer om naar te kijken.

Bezoekers blijven meestal langer hangen op websites waarop een video is opgenomen. Beter uitziende video’s houden de kijker ook langer betrokken.

  • Zorgt voor een hogere conversieratio.

Doordat de bezoekers de video’s vaak uitkijken, verhoogt dat de kans ook dat zij kopers worden.

  • Het kost tegenwoordig helemaal niet veel om een kwaliteitsvideo in mekaar te zetten. Er zijn vele websites waar je terecht kan ( met proefperiodes ) en je kunt eenvoudig te gebruiken bewerkingsprogramma’s kopen ( eenmalige betaling ).

Als je het eenmaal doet, doe het goed

Als je eenmaal besluit je aan te sluiten bij de video marketing stroom die gaande is, geef het genoeg aandacht. Als je meer impact wilt hebben en ervoor wilt zorgen dat jouw investering in video een verschil maakt, laat zien dat je er niet alleen meedoet sec om te verkopen. Laat je publiek merken dat je waarde hecht aan dat wat je tentoonstelt, dat doe je met behulp van: goed beeldmateriaal en dat wat jou uniek maakt, aan de video toe te voegen. Het moet hen aanspreken en jij moet iets duidelijk maken dat meer is dan een promotie van jouw product of bedrijf.

Neem een voorbeeld aan deze twee artikelen; cv ketel vervangen (voorbeeld 1) en een slimme thermostaat (voorbeeld 2). Het zou veel praktischer zijn geweest als hier beeldmateriaal bij had gestaan. Zo zijn mensen sneller op de hoogte van hoe het precies moet en het is veel duidelijker. Voorkom dus dat je dit uit gaat werken in een tekst vorm en op je website zet, maar investeer in goed beeldmateriaal.

Verkoop niet je product, maar verkoop je bericht!

Dankzij moderne technologie vereist het produceren van effectieve video’s niet langer een substantiële lijn in uw marketingbudget. Je kunt fatsoenlijke video’s maken met je telefoon en een beetje planning. Klanten verwachten geen blockbuster-productiekwaliteit van hun online video’s. Ze geven zelfs de voorkeur aan eenvoudige clips om een ​​product of dienst uit te leggen in plaats van een gepolijste, high-budget productie die ze niet veel vertelt. Dat het aangeraden is te investeren in kwaliteit en goed beeldmateriaal is duidelijk. Dan hoef je niet zoals de grotere bedrijven duizenden euro’s te investeren en uit te besteden aan derden, je kunt het ook zelf. Investeer dan je tijd en ga ervoor. Hoe langer en hoe vaker je mee bezig bent, hoe beter de resultaten zullen worden.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>