Autobelettering wordt steeds populairder in 2019

Een auto beletteren doe je niet zomaar maar met een bepaald doel. Bedrijven doen aan autobelettering om reclame te maken. Het is een marketinginstrument om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen van potentiële klanten. Autobelettering wordt meestal geplaatst op bedrijfsauto’s maar het kan ook op jouw bestelbusjes en vrachtwagens,  Autobelettering is het visitekaartje naar het grote publiek waarmee je jouw merk of bedrijf promoot. Hier lees je meer erover. Autobelettering wordt steeds populairder vanwege de vele voordelen die het met zich meebrengt.

Kostenbesparend en efficiënt

De kosten voor het uitvoeren van marketingactiviteiten met online en offline middelen kunnen soms hoog uitvallen. Reclame op tv, radio of een advertentie in de krant is ook een manier om potentiële klanten te werven. Maar advertentie in de krant is voor een korte tijd. Zo een advertentie duurt vaak een dag of hooguit een week. Komt nog bijkijken dat je voor elke advertentie weer moet betalen. Hetzelfde geldt ook voor reclame op tv en radio. Bij reclame op tv en radio bestaat het risico dat veel mensen de reclame niet willen bekijken of beluisteren en weglopen of tussendoor een gesprek voeren waardoor ze de reclame op de radio niet volgen. De potentiële klant toont niet voldoende attentie voor de reclame op tv of radio. Door autobelettering maak je meer indruk op de potentiële klant en trek je hun aandacht. Het plaatsen van autobelettering op je bedrijfsauto is kostenbesparend omdat je  eenmalig een bedrag betaalt en effectief reclame maakt. Het zorgt ervoor zorgt dat jouw merk of bedrijf 24/7 zichtbaar is voor de buitenwereld. Met de juiste autobelettering kun je ook jarenlang autoreclame meemaken. Het is dus duurzaam en hiermee krijg je een enorm groot bereik.

Bereik

Een auto is een belangrijk transportmiddel en in Nederland rijdt men gemiddeld 5 tot 8 uur per week auto. Je komt heel veel verkeer tegen. Tijdens het spitsuur of bij het wegrijden van een klant kun je heel veel potentiële klanten bereiken. Een feit is dat je niet alleen reclame maakt tijdens het rijden maar ook bij het stilstaan.

Niet alleen voor reclame

Autobelettering geschiedt niet alleen voor het maken van reclame. Als je geen ervaring hebt op dat gebied merk je ook al heel gauw dat het misvormd is en niet professioneel is gedaan. Bij een autobelettering dat niet goed is geplaatst kunnen er gaatjes en scheurtjes ontstaan en is dit verlies van jouw geld. Een autobelettering met een uniek ontwerp en dat goed is geplaatst decoreert jouw voertuig.

Welke fouten moet je voorkomen bij autobelettering

Een reclameboodschap dat onduidelijk is en niet de juiste boodschap bevat, is niet effectief. Dat geldt ook voor autobelettering. Plaats de juiste informatie en zorg ervoor dat het in maximaal 3 seconden gelezen kan worden. Je kunt onmogelijk al jouw contactgegevens plaatsen op het ontwerp en tegelijk ook alle diensten opnoemen die jouw bedrijf levert. Beperk de informatie en weet waar je je focus op richt. Als je meer naamsbekendheid wilt werven, dan kun je bijvoorbeeld de naam van het bedrijf wat groter plaatsen en daaronder in wat kleinere lettergrootte je contactgegevens of bepaalde diensten opnoemen.

Ondernemers zoeken steeds meer naar manieren om voordeliger marketingactiviteiten te ontplooien. De online en offline middelen zijn ook van deze tijd maar de vele voordelen van autobelettering maken dit marketinginstrument steeds populairder in 2019.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>